15 Ağustos 2011 Pazartesi

Kendi kendine ispanyolca öğrenmek

Merhabalar,

Bu benim ilk blogging deneyimim olacak. Umarım bunu okuyan insanlara bir faydası olur.

Amacım : İspanyolcayı iyi bir şekilde konuşabilmek.
Süre : Ne kadar kısa o kadar iyi ama hedef 1 yıl.
Dil Ön koşullarım :
Çok iyi ingilizcem var.
Lisede fransızca gördüm ama hiç bir şey hatırlamıyorum.
Almanca kursuna gittim 4-5 ay kadar ismimi zor söylüyorum.
Fince evde kitap karıştırdı. Helsinki'de kalıp şeklinde soğuk bira siparişi verebiliyorum.Kelime hazinem çok az.
İspanyolca deneyini daha evvel yapmaya çalıştım. 3 ay kadar ispanyolca çalıştım. Pimsleur methodunu kullandım basit cümleler kurabiliyordum ama gene unuttum. (Bu unutma olayına bir çözüm bulmak lazım)

-Arkadaşım yunanca öğrendi fakat 2-3 senedir hiç konuşmadığı için unutmaya başladığını söyledi. 1 yıllık sürecin sonunda aktif kalmak başka bir deney konusu olabilir.

Internette okuduğum kadarıyla en kolay öğrenilen dillerden biri ispanyolca o yüzden bu deneyi ispanyolca ile yapıyorum. Eğer gerçek olursa daha zor bir dil üzerinde tekrar denemek istiyorum. Yoksa ispanyolcaya özel bir isteğim yok. Sadece basit, ingilizceye biraz yakın ve de dünya'da en çok konuşulan dillerden biri olduğu için ispanyolca.

1 yıl dil öğrenmek için kısa bir süre fakat hayat için uzun bir zaman. Çabuk sıkılan biriyim geçen sefer 3 ay da pes ettim. Bu sefer belki bloglarsam insanlar destek verirse gaza gelirsem belki olur diyorum. :)

İspanyolcayı tek başıma evde ,software ve sosyal ağlar ,web sitelerini kullanarak öğrenmek istiyorum. Yolum uzun hayde bu sizin için küçük ama benim için büyük bir adımdır belki kimbilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder